Mások ezeket rendelték
C. Eisenstein Megszentelt gazdaságtan
Pénz, ajándék és közösség az átalakulás korában Otthon érzed magad a világban, vagy hiányzik belőle számodra valami? Lehetne szebb, emberibb, méltányosabb? Talán egy olyan világról álmodsz, amelyben egy közösség elismert tagja vagy, tehetségeddel mindennap hozzájárulsz közösséged jóllétéhez, közel élsz a természethez, mindennap élvezed csodáit, béke és biztonság vesz körül? Szívünk mélyén nem erre vágyunk mindannyian? Könyvében feltárja, hogyan járul hozzá a jelenlegi gazdasági rendszer a közöségek széteséséhez, a versengéshez, a szűkösséghez, hogyan kényszerítette ki a társadalmi és környezeti leépüléssel járó végtelen növekedést. Rámutat arra, hogya amikor a növekedési kényszerben lévő gazdaság eléri a bolygó kapacitásának határait, törvényszerűen össze kel omlania. Ennek közeledésével válság válságot követ. Itt tartunk most. Eistenstein bemutatja, milyennek képzeli az új világot: az emebr felfedezi, hogy jó léte a közössége és környezete jólététől függ, hogy az univerzum nem egymással versengő, hanem együttműködő részek összessége. Utitervet is ad, hogyan induljunk el efeléa világ felé. Rávilágít, mivel a pénz mindent átaht jelenlegi rendszerünkben a gyökeres változás leghatékonyabb eszköze lehet. És már csak puszta megállapodás- értéke kizárólag abból fakad, hogy értéket tulajdonítunk neki-, bármikor dönthetünk úgy, hogy átalakítjuk az új világhoz szükséges tulajdonságokkal ruházzuk fel „Az emberek 99%-a nem látja a pénz problémáját. A tudomány nem látja, a közgazdaság nem látja, sőt nemlétezőnek minősíti. Ameddig nem ismerjük fel a pénzgazdálkodásban rejlő problémákat, addig nem képzelhető el valódi ökológiai fordulat.” Hozzáteszem, társadalmi, gazdasági sem! Gyulai Iván
C. Eisenstein Klíma - Átfogó megoldások egy élhető jövőért
A "zöld világ" képe több mint egyszerű ábránd; igaz, nem is realisztikus. Azonban lehetséges! Mindehhez arra van szükség, hogy mindegyikünk elkötelezze magát a rá szabott szolgálat mellett - mindenféle logikus ok és a garantált siker ígérete nélkül. Arra van szükség, hogy elhiggyük, igenis eljöhet az a meggyógyult, zöld, szebb világ, amelyre vágyunk." A klímaváltozás kérdését új szemszögből megközelítve Charles Eisenstein teljesen más keretek közé helyezi a témát, formabontó megoldásokat és célokat vonultat fel, amelyeket magunkévá téve sikerrel haladhatunk végig az ökológiai pusztításból kivezető úton. A témát alapos kutatásnak alávető Eisenstein rendkívüli éleslátással vázolja fel, a természet birodalmát számokká redukálva, hogyan szakadtunk el környezetünkről, és tettünk szert ma is uralkodó háborúközpontú gondolkodásunkra. A szerző, aki egy teljes fejezetet szentel a klímaszkeptikusi álláspont taglalásának, arra biztat mindenkit, hogy lépjen túl a szén-dioxid-kibocsátás oly gyakran tárgyalt problémáján, és a napjainkat jellemző rövidlátó, hiányos megközelítést maga mögött hagyva lássa át a teljesebb képet. Azaz azt, hogy a folyók, az erdők, illetve a természeti és az anyagi világ összes többi lénye szent és saját jogán értékes; nem csupán azért, mert karbonkrediteket szerez nekünk, illetve elejét veszi bizonyos fajok kihalásának. Végtére is, ha azt tudakolnánk bárkitől, miért is vált környezetvédő belőle, valószínűleg arról a folyóról mesél majd nekünk, amelyben gyermekként fürdött, arról az óceánról, amelynek partjára kirándult, azokról a vadállatokról, amelyeket megfigyelt, avagy azokról a fákról, amelyekre kiskorában felmászott. A könyv a közelítő katasztrófáról és elkerülhetetlen végzetünkről a valóban fontos kérdések felé irányítja a figyelmünket, tartalmas lelki kapcsolatok kiépítésére buzdít, illetve kézzelfogható és megvalósítható megoldásokat kínál mindazoknak, akik valóban gondoskodni szeretnének a bolygónkról. Ha megszabadítjuk magunkat jelenlegi háborús mentalitásunktól, és képessé válunk átlátni a teljesebb képet, azaz azt, hogyan járulhat hozzá a börtönreform vagy a bálnák megmentése a Föld ökológiai egészségének újjáépítéséhez, levetkőzhetjük a megoldásokkal szembeni ellenállásunkat, felhagyhatunk a bűnbakkereséssel, és mélyen magunkba nézhetünk, egészen oda, ahol a valódi elhivatottság lakozik. "Ez a könyv elég bátor, elég érzékeny és elég éleslátó ahhoz, hogy előhívja a mindannyiunk szívében mélyen ott rejtőző igazságot: azazhogy a bolygószintű válságot, amellyel ma szembe kell néznünk, csakis a szeretet forradalmának segítségével állíthatjuk meg. Mindannyiunkat arra ösztönöz, hogy leszámoljunk háborúközpontú gondolkodásunkkal, és ráébredjünk arra, hogy a Föld összes élőlényével összeköttetésben állunk." Jodie Evans, a Code Pink békeszervezet társalapítója
Vogel:Az ember megvalósulása a szociális organizmusban
Szociál-antropológiai tanulmányok a kultúra-, jog- és gazdasági élet területén. Előszó Az emberiség történelme és azok a kultúrák, amelyeket létrehozott, géniuszának tanubizonyságai - " egy nahy hitvallás töredékei". Visszatekintve átérezhetjük, hogy a népeket a múltban a történekem folyama hordozta, hogy a kultúrák felvirágzása és lehanyatlása ahhoz hasonlóan változhatatlannak tűnő ritmusokban ment végbe, mint létesülés és elmmúlás a természetben. Az Újkor kezdetével alapvető alakulás zajlott le. Ma, a huszadik században, atörténés súlypontja magába az emberiségbe áthelyeződve jelenik meg. A történelem szelleme mintegy már nem kívülről hat, ami az embereket cselekvésre űzi, az olyan logikai-ideológiai rendszereknek az önállósult következménye, amelyek " tudományként "messzemenően emancipálódtak létrehozójuktól. A tudomány gondolkodik, nem az ember.... Lothar Vogel könyvét elsősorban olyan szülőknek ajánljuk, akik nem akarnak lemondani arról, hogy gyermekeik szabad iskolákban nevelkedhessenek, és olyan tanároknak, akik szabad emberként, szabadságban szeretnék nevelni és oktatni a rájuk bízott gyerekeket. Szabad iskola ma még nem létezik, de a jövő számára reális lehetőséget jelent. Lothar Vogel könyve a Waldorf Iskolák tanárai számára lehetőséget teremt arra, hogy az embertant mintegy kitágítva, kiegészítsék a szociál-antropológia tudományával, hogy az iskolát elhagyó ifjak a szociális kérdés megértésével, önbizalommal és az emberek iránti bizalommal, tetterősen álljanak bele a jelenkor szociális életviszonyaiba, és tudják munkájukat végezni. Tartalom: I. rész: A gazdaság szociális antropológiája és fenomenológiája 1.A munka 2.A gazdaság alapjai 3.A gazdaság funkciója 4.A gazdasági válságok 5.Történelmi példák az inflációra és a deflációra 6.A gazdaság a maga szociálisösszefonódásában 7. A pénz- és földkamattörténelmének motívumai 8.Az ember megvalósulása a gazdasági életben II. rész : Kultúr- , jog- és szociáltörténeti vizsgálódások 1. A kulturális antropológiához 2. A nagy keleti kúltúrák 3. Európa. megszületése 4. A kelta-germán korszak 5. A korai és virágzó középkor 6. A kései középkor 7. A 16.század szociális harca 8. Az újkor 9. A szociális műalkotás, a közép- európai szellemi életválasza a francia forrdalomra 10. Harc a szabadságért 11. Kapitalizmus-kommunizmis 12. A szociális hármas tagozódás kialakulásának fejlődési lépései III. rész : A szabdság szociális rendje 1. Az ember Én-organizációja, ismeretelméleti bevezetés 2. A szellemi élet 3.A kultúra rendje 4. A jog élete 5. A gazdaság asszociatív lénye