Szociál-antropológiai tanulmányok a kultúra-, jog- és gazdasági élet területén.
Előszó
Az emberiség történelme és azok a kultúrák, amelyeket létrehozott, géniuszának tanubizonyságai - " egy nahy hitvallás töredékei". Visszatekintve átérezhetjük, hogy a népeket a múltban a történekem folyama hordozta, hogy a kultúrák felvirágzása és lehanyatlása ahhoz hasonlóan változhatatlannak tűnő ritmusokban ment végbe, mint létesülés és elmmúlás a természetben.
Az Újkor kezdetével alapvető alakulás zajlott le. Ma, a huszadik században, atörténés súlypontja magába az emberiségbe áthelyeződve jelenik meg. A történelem szelleme mintegy már nem kívülről hat, ami az embereket cselekvésre űzi, az olyan logikai-ideológiai rendszereknek az önállósult következménye, amelyek " tudományként "messzemenően emancipálódtak létrehozójuktól. A tudomány gondolkodik, nem az ember....
Lothar Vogel könyvét elsősorban olyan szülőknek ajánljuk, akik nem akarnak lemondani arról, hogy gyermekeik szabad iskolákban nevelkedhessenek, és olyan tanároknak, akik szabad emberként, szabadságban szeretnék nevelni és oktatni a rájuk bízott gyerekeket. Szabad iskola ma még nem létezik, de a jövő számára reális lehetőséget jelent.
Szociál-antropológiai tanulmányok a kultúra-, jog- és gazdasági élet területén.
Előszó
Az emberiség történelme és azok a kultúrák, amelyeket létrehozott, géniuszának tanubizonyságai - " egy nahy hitvallás töredékei". Visszatekintve átérezhetjük, hogy a népeket a múltban a történekem folyama hordozta, hogy a kultúrák felvirágzása és lehanyatlása ahhoz hasonlóan változhatatlannak tűnő ritmusokban ment végbe, mint létesülés és elmmúlás a természetben.
Az Újkor kezdetével alapvető alakulás zajlott le. Ma, a huszadik században, atörténés súlypontja magába az emberiségbe áthelyeződve jelenik meg. A történelem szelleme mintegy már nem kívülről hat, ami az embereket cselekvésre űzi, az olyan logikai-ideológiai rendszereknek az önállósult következménye, amelyek " tudományként "messzemenően emancipálódtak létrehozójuktól. A tudomány gondolkodik, nem az ember....
Lothar Vogel könyvét elsősorban olyan szülőknek ajánljuk, akik nem akarnak lemondani arról, hogy gyermekeik szabad iskolákban nevelkedhessenek, és olyan tanároknak, akik szabad emberként, szabadságban szeretnék nevelni és oktatni a rájuk bízott gyerekeket. Szabad iskola ma még nem létezik, de a jövő számára reális lehetőséget jelent.
Lothar Vogel könyve a Waldorf Iskolák tanárai számára lehetőséget teremt arra, hogy az embertant mintegy kitágítva, kiegészítsék a szociál-antropológia tudományával, hogy az iskolát elhagyó ifjak a szociális kérdés megértésével, önbizalommal és az emberek iránti bizalommal, tetterősen álljanak bele a jelenkor szociális életviszonyaiba, és tudják munkájukat végezni.
Tartalom:
I. rész: A gazdaság szociális antropológiája és fenomenológiája
1.A munka
2.A gazdaság alapjai
3.A gazdaság funkciója
4.A gazdasági válságok
5.Történelmi példák az inflációra és a deflációra
6.A gazdaság a maga szociálisösszefonódásában
7. A pénz- és földkamattörténelmének motívumai
8.Az ember megvalósulása a gazdasági életben
II. rész : Kultúr- , jog- és szociáltörténeti vizsgálódások
1. A kulturális antropológiához
2. A nagy keleti kúltúrák
3. Európa. megszületése
4. A kelta-germán korszak
5. A korai és virágzó középkor
6. A kései középkor
7. A 16.század szociális harca
8. Az újkor
9. A szociális műalkotás, a közép- európai szellemi életválasza a francia forrdalomra
10. Harc a szabadságért
11. Kapitalizmus-kommunizmis
12. A szociális hármas tagozódás kialakulásának fejlődési lépései
III. rész : A szabdság szociális rendje
1. Az ember Én-organizációja, ismeretelméleti bevezetés
2. A szellemi élet
3.A kultúra rendje
4. A jog élete
5. A gazdaság asszociatív lénye